השקעה בחברות הייטק – לקחת חלק באקזיט הבא

השקעה בחברות הייטק – לקחת חלק באקזיט הבא

לפי דוחות עדכניים, בשנה שעברה בוצעו בישראל עסקאות בהיקף של יותר משלושה עשר מיליארד דולר. קרוב לשמונים אחוז מהן הגיעו מעולם ההייטק והוגדרו מסדר גודל בינוני, כלומר בשווי הנע בין חמישה למאה מיליון דולר. יתרה מכך, בשנת הקורונה גדל ייצוא ההייטק שלנו בעשרים אחוזים, אז החגיגה בהחלט נמשכת. אבל איך רוכשים את כרטיס הכניסה? באילו דרכים ניתן לבצע השקעה בחברות הייטק?

גיוסי ההון של חברות ההייטק זינקו גם השנה באופן ניכר, לרבות הנפקות בבורסת תל אביב. כולם יודעים שאין זו תופעה חדשה ולמעשה היא כבר חלק מהחלום הישראלי. אכן, בעשורים האחרונים חברות הייטק ישראליות ביצעו עשרות אקזיטים, כאשר המוכרים ביותר הם מכירת ווייז לגוגל ומכירת מובילאיי ביותר מחמישה עשר מיליארד דולר לאינטל.

אמנם השנה הייתה ירידה מסוימת במספר האקזיטים, אך עדיין ביחס לירידות שחוו מדינות אחרות מצבה של ישראל בהחלט איתן. בין האקזיטים הבולטים בשנה שעברה ראוי להזכיר את זה של חברת צ'קמארקס ביותר ממיליארד דולר, ואת המכירה של חברת הבאנה לאבס לאינטל בשני מיליארד דולר. נתונים אלו ונוספים מעידים שגם בעיתות משבר ענף ההייטק מהווה סקטור מוביל ורווחי בישראל, וכדאי למשקיעים להתעניין בו.

השקעות בהייטק דרך מימון המונים

עד לא מזמן, השקעות הייטק בארץ היו רלוונטיות בעיקר עבור גורמים פרטיים, עסקיים ומוסדיים עם כיס עמוק. מי שרצה להשקיע בהייטק נדרש לעשות זאת באמצעות מתווכים שונים, למשל דרך קרנות הון סיכון. אך בשנים האחרונות המצב השתנה והציבור בארץ יכול להשקיע בהייטק סכומים לא גבוהים גם דרך מימון המונים.

מדובר בשיטת גיוס כספים להייטק המפוקחת משנת 2017 על-ידי הרשות לניירות ערך, בסכומים נמוכים המיועדת לכמות גדולה של אנשים. בשיטה זו חברת הייטק המבקשת לגייס כסף פונה לחברה מיוחדת שיש לה פלטפורמה באינטרנט, דרכה ניתן לקבל הצעות עבור ניירות ערך של חברות הייטק שונות. בגיוס המונים ניתן להשקיע בהייטק סכומים נמוכים יחסית עם הגבלה לגובה ההשקעה בהתאם להכנסה השנתית של המשקיע. החברות המגייסות מחויבות בהצגת דוחות שנתיים למשקיעים, לצד מידע אודות כל שינוי מהותי בהן. לפיכך, פלטפורמת האינטרנט מהווה סוג של פורטל המציג מגוון רחב של חברות הייטק שניתן להשקיע בהן, כאשר לכל חברה יש פרופיל מפורט שניתן לבחון.

כרטיס הכניסה – אפשרויות שונות להשקעה בהייטק

מלבד מימון המונים, השקעות בחברות סטארט-אפ והייטק אפשריות במספר אפיקים:

  • השקעות ישירות על-ידי רכישת מניות של החברות.
  • השקעות בסטארט-אפים באמצעות קרנות הון סיכון, שבדרך כלל משקיעות במיזמי הייטק בשלבים מאוחרים שלהם, לאחר פיתוח המוצר או בתחילת שיווקו.
  • השקעות שמקורן בקשרים אישיים עם מייסדי ויזמי החברה, המתבטאות ברכישת מניות היכולות להיות גם מניות יסוד.
  • השקעה כמשקיע פרטי או כקבוצת משקיעים פרטיים המכונים אנג'לים, כאשר בדרך כלל מדובר בסכומים יחסית גבוהים.

סיכוי לרווח ורמות סיכון

השקעות בהייטק מאופיינות בפוטנציאל רווחי גבוה יחסית למשקיעים בכל קנה מידה. זאת לאור מרכזיות הענף במשק הישראלי, סכומי הכסף שהוא מגלגל ומספר יחסית גבוה של אקזיטים. עם זאת, חשוב להבין כי השקעה בהייטק טומנת בחובה רמה יחסית גבוהה של סיכון, לכן חשוב להיכנס למסיבה בזהירות ובעיניים פקוחות, עם פיזור נכון של השקעות ותוך בדיקת נתוני החברה בה מתכננים להשקיע, הבנת הזכויות והחובות של המשקיע, ועוד.

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה:

לפרטים נוספים בנושא אנו מזמינים אתכם לפנות אל המומחים הפיננסים שלנו, אשר יסייעו בתכנון תמהיל השקעות בהתאם להעדפות אישיות ולפי צרכי התא המשפחתי, תוך מזעור סיכונים ועלויות, ומקסום התשואות.

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה