השקעות בסין במאה ה-21 ובעידן הקורונה

השקעות בסין במאה ה-21 ובעידן הקורונה

חלומות היו מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מעולם ההשקעות, אבל נראה שאף חלום אינו משתווה לחלום המערבי על סין – להרוויח דולר אחד על כל סיני. עם צמיחת תל"ג ממוצעת של 10% בשנה מאז 1978 ועם אוכלוסייה שמהווה 19% מאוכלוסיית העולם, זה כבר לא כל כך משנה אם נצליח למכור מוצר אחד בדולר אחד לכל סיני, או שנמצא את הזדמנות ההשקעה שתעשה את זה עבורנו. יחד עם זאת, לפני שעושים השקעות בסין, צריך להכיר את הקשיים, להבין את הסיכונים והסיכויים ולזכור, שדרכה הסלולה של סין להובלת צמיחת הכלכלה העולמית אינה נטולת באמפרים.

 

למה להשקיע בסין? בגלל העיור

היא מפעל הייצור הגדול בעולם, היא מוכרת הכל לכולם ויש לה כוח אדם אינסופי, אבל מאחורי כל אלה עומדת מגמה אחת בולטת, מגמת העיור (אורבניזציה) שאחראית לבדה על צמיחתה הפנומנלית של סין בעשורים האחרונים וצפויה להימשך בעוצמה זהה לפחות בשני העשורים הקרובים. כדי להשלים את המעבר של מאות מיליוני אנשים מאורח חיים חקלאי כפרי לחיים מודרניים בעיר הגדולה, הרבה דברים צריכים לקרות. ערים שלמות צריכות להיבנות ולהתפתח, תשתיות צריכות להיבנות, המסחר והתעסוקה צריכים להתפתח והמודרניזציה צריכה לחלחל ולהתפשט לכולם. המעבר מחיים של הישרדות לחיים של התפתחות מחייב התמחות, שמחייבת השכלה, שמייצרת קדמה ועושר – עסקים קמים ומתפתחים כדי לענות על צרכי המודרניזציה ובדרכם מעלה, יוצרים עושר רב לבעלי המניות.

 

איך להשקיע בסין? בזהירות ובאחריות

כדי להפיק את המרב מפעילות השקעות בסין, אמור המשקיע החכם לאחוז בהבנה מלאה של כל הסיכונים המעורבים. בשורות אלה לא נוכל לבצע ניתוח עומק לסיכוני השקעה בסין, אבל כן נוכל לספר לכם על גורם הסיכון מספר אחת ממנו נגזרים עוד שורה של סיכונים אותם יש להכיר ואליהם יש להתכונן לפני ששמים את הכסף. ומהו הסיכון הזה? ובכן, בארבע מילים 'סין היא מדינה קומוניסטית' ועל אף אימוץ עקרונות השוק החופשי על ידה, חברות ציבוריות ותהליכים עסקיים בסין כפופים לכללים שונים וכוחות שונים, שמשקיעים מערביים אינם מורגלים בהם ובצדק גם חוששים מהם. חברות סיניות נסחרות אמנם בשתי בורסות עולמיות מובילות בהונג קונג ובבייג'ינג, בהן מחויבות החברות לפרסם דו"חות כספיים, לעמוד בסטנדרטים מערביים של ביקורת חשבונאית ולעמוד בתנאי סף של גודל והון עצמי, אבל כאן בערך מסתיים הדמיון למערב וכאן הופכים הדברים למעט יותר עמומים – התערבות ממשלתית במשטר קומוניסטי, סחר במידע פנים ופערים רגולטוריים סביב שוק המניות ועולם העסקים בכלל – כל אלה, על אף שנמצאים בשיפור מתמיד, יוצרים מרחב בעל סיכון מוגבר לכל משקיע בשוק הסיני, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות.

פסיפס של אפשרויות השקעה בסין

בפני משקיעים שרוצים לקחת חלק בסיפור ההצלחה של השוק הסיני, עומד מבחר גדול של הזדמנויות השקעה – חלקן טובות הרבה יותר מאחרות ומחלקן יש להימנע בכל מחיר. מתוך כל אלה, הנה ארבעה אפיקי השקעה למעוניינים להשקיע את כספם בחלום הסיני:

השקעה בחברות אמריקאיות בעלות פעילות בסין

ליהנות משני העולמות: להרוויח מפוטנציאל הצמיחה הסיני דרך השקעה בחברות מערביות, מפוקחות וכפופות לכללי GAAP אמריקאים (Generally Accepted Accounting Principles)

השקעה בקרנות נאמנות מערביות בעלות התמחות בסין

השקעה דרך קרנות נאמנות מתמחות ברזי שוק ההון הסיני, עורכות סינון קפדני להשקעותיהן ומגדרות את החשיפה ליואן הסיני (רנמינבי) דרך הדולר האמריקאי. כדאי לדעת, שקרנות אלה עשויות להציג יחס הוצאות (Expense Ratio) גבוה, מה שגוזר דמי ניהול גבוהים יותר מן הרגיל.

השקעה בקרנות מחקות (ETF) מערביות

ישנן לא מעט קרנות מחקות המתמקדות בנכסים סיניים ומעמידות בפני משקיעים זרים את האפשרות להשקיע בחברות סיניות צומחות. יחד עם זאת, קרנות אלה חשופות למדי למלחמות הסחר והמתחים הכלכליים בין וושינגטון לבייג'ינג.

השקעה בחברות בלו-צ'יפ סיניות הנסחרות בסין

למי שמתעקש להשקיע ישירות בחברות סיניות בסין, חברות בלו-צ'יפ מובילות, מבוססות, בעלות פעילות פיננסית עמוקה ואיתנה ובסיס רחב של בעלי מניות הן האופציה הבטוחה ביותר בסביבה שמתאפיינת באי-ודאות פיננסית. מן הצד השני, חברות סיניות הנסחרות בבורסות אמריקאיות, היא אופציה הולכת ונעלמת לאור אובדן אמון המשקיעים בהן בשנים האחרונות.

אם החלום הסיני מדבר אליכם לא פחות מאשר החלום האמריקאי, אנו נשמח לסייע לכם בבחירת אפיקי השקעה בטוחים בסין ובשילוב השקעות אטרקטיביות וצומחות בסין, במסגרת תיק ההשקעות שלכם.

 

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה:

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה