חברה להשקעות – טיפים לבחירה נכונה

חברה להשקעות – טיפים לבחירה נכונה

חברה להשקעות היא למעשה גוף מקצועי העוסק באיתור הזדמנויות השקעה אטרקטיביות וניהולן במטרה להניב רווחים, גבוהים ככל הניתן, עבור הלקוחות. בהתאם, בחירה נכונה של חברה להשקעות קריטית ובעלת השפעה דרמטית על הרווח או ההפסד מההשקעות שתבצע – הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות בחירה מושכלת כדי להבטיח שאתם מפקידים את הכסף שלכם בידיים של הטובים ביותר

רבות מהחברות וגופי ניהול ההשקעות מתהדרים ביכולות שלהם לייצר עבור כל סוגי הלקוחות ערך אמיתי לכסף ולאתר עבורם הזדמנויות השקעה אטרקטיביות עם סיכון נמוך ופוטנציאל תשואה גבוה מאוד. אלא שהמסר הזה לא בהכרח עומד במבחן התוצאה ונועד בעיקר לנסות לשכנע משקיעים לתת את אמונם בחברה ולהעביר לידיה את השליטה על הכסף. 

עבור משקיעים רבים המבקשים למנף את כספם הפנוי אך לא מחזיקים בתנאים והכלים הנדרשים לביצוע השקעות באופן אחראי יכולים להסתייע בחברה להשקעות אך צעד כזה גם דורש לפעול בזהירות המתבקשת בכל הקשור לבחירה נכונה של החברה ולא להתפתות למסרים שיווקיים בלבד. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחון את ההיבטים החשובים בחברות להשקעות ולהחליט אצל מי להפקיד את האחריות לניהול כספכם: 

מוניטין מוכח – בדומה לכל בחירה בחברה הנותנת שירותים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בניהול הכספים והשקעות, חשוב לבחון האם החברה עומדת במבחן המוניטין. בדיקה כזאת בשלב הראשוני הינה שטחית ודורשת רישום שם החברה באינטרנט כדי לקבל מידע מפורט שיגבש את התפיסה באשר למוניטין החברה – מספר השנים בהן פועלת בתחום ההשקעות הרלוונטי, האם בעבר הסתבכה בעניין משפטי כלשהו, האם זוכה לביקורות באשר לפעילותה מצד הלקוחות ושלל המידע שעשוי להצביע על המוניטין שמחזיקה.

חשוב להדגיש כי זו הדרך האפקטיבית ביותר לסינון הגופים שאינם רלוונטיים ולא מחזיקים בניסיון ומוניטין מוכח. השאיפה היא כמובן להפקיד את הכסף בידי חברה בעלת שם (לעיתים גם חברות שהן מעין חברה-בת של גוף פיננסי גדול ומוכר יותר כסמן של מוניטין חיובי).

זהות מנהלי ההשקעות – הגורם הניהולי בחברה הוא זה הקובע את אופן התפלגות ההשקעות בנכסי ההשקעה השונים – זו ההחלטה בעלת המשקל הכבד ביותר שתיקבע האם ההשקעה תצלח או תיכשל. כדי למזער את הסיכון, ישנה חשיבות יתרה להכיר לעומק את הניסיון והוותק שצברו מנהלי ההשקעות, מהי רמת ההיכרות שלהם עם השוק ואלטרנטיבות ההשקעה והאם חווה במהלך הדרך עתות משבר. 

ככל שניתן, רצוי לבקש לראות נתונים המעידים על הביצועים והתשואות שמנהל ההשקעות או לחילופין החברה עצמה השיאו ללקוחותיה בשנים עברו (לפחות ב-5 השנים האחרונות). מי שמעוניין לקחת את זה צעד קדימה, תמיד ניתן לבקש לשוחח עם אחד הלקוחות ולהבין קצת יותר לעומק את אופי וביצועי החברה. 

חשוב להדגיש, לרוב מנהל ההשקעות מקבל את ההחלטות על סמך הנתונים והמידע הנמסר לו מצד מחלקת האנליזה והמחקר של החברה, שבוחנים את אופציות ההשקעה, מנתחים את שלל התרחישים ולבסוף קובעים האם מדובר בהשקעה ראויה עם פוטנציאל תשואה מספק או לחילופין האם זו למעשה השקעה המגלמת סיכון העולה על הסיכוי לתשואה. מומלץ להכיר את צוות האנליזה, גם אם ברמה של הבנת השכלתם הרלוונטית, הניסיון והרקע ממנו הגיעו, כדי לאמת שאלו מסוגלים לזהות הזדמנויות ולהימנע ממלכודות. 

התמודדות עם משברים כלכליים – לייצר רווח זה אמנם לא דבר קל אך מדובר בתוצאה פשוטה יותר להשגה בזמני שגרה ובעתות בהם השווקים מאופיינים במגמת עלייה. אלא שעניין זה מתעתע מכיוון  שהמבחן האמיתי של מנהלי ההשקעות נמדד בעיקר ברגעי טלטלה בשווקים הפיננסיים ובעצם אלו הזמנים בהם יכולות הניהול והתמרון האמיתיות של מנהלי ההשקעות נחשפות כמו גם ההכנה המוקדמת (אם בוצעה כזאת) להתמודדות עם תרחישי קיצון של זעזוע בשווקים. לכן, חשוב לוודא כי החברה המסוגלת ויודעת להתמודד עם תנאי השוק המשתנים.

רמת הרגולציה והפיקוח – בחינת המוניטין ואמינות החברה היא אמנם הצעד הראשון אך גם במידה והחברה מחזיקה ברקורד מרשים, אין זה אומר כי ניתן לדלג על הבדיקה באשר לרגולציה והפיקוח לפיהם פועלת החברה. כל גוף ניהול השקעות נדרש לפעול לפי חוקים ורגולציה ותחת פיקוח של רגולטור מוסמך, לדוגמה על ידי רשות ניירות ערך, ולהירשם ברשם החברות תחת חברה להשקעות בע"מ. באופן כללי, פיקוח הדוק יותר וכזה המציב גבולות לחברה, מעלה את רמת הביטחון של המשקיע ומבטיח כי האינטרס שלו יישמר. 

עלויות ניהולחברות השקעות מתבססות על עמלות תפעול וניהול כספי ההשקעה אלא שכדי לוודא שהלקוח משלם עלויות סבירות יש לערוך סקר שוק כדי לקבל אינדיקציה באשר לממוצע העמלות ומה גובהן ביחס לחברות אחרות. בהשקעות ארוכת טווח המצב הופך קריטי יותר, שכן היקף העמלות מצטברות לעיתים לסכומים כסף גדולים ולכן גם שינויים מזעריים יחסית בשיעור העמלה עשויים להתבטא בסופו של דבר בחיסכון משמעותי בכיס. 

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה:

נוסף על דמי הניהול, ישנן חברות הנוטלות גם דמי הצלחה מתוך הרווח של הלקוח ולפיכף יש להבין לעומק, לעיתים גם בסיוע של איש מקצוע בדמות מתכנן פיננסי המחזיק ברישיון השקעות, האם תנאי ושיעור עמלה זו הינה סבירה ביחס לחלופות בשוק. חשוב להדגיש כי בענף ישנה גמישות בכל הנוגע לעמלות ולכן סקר שוק ומיקוח על גובה העמלות עשויים להוזיל את העלויות, גם אם בצורה שולית.

התמחות החברה בתחום פעילות ספציפי – ישנן חברות המתמחות בסוג השקעות מסוים ולכן אם ללקוח קיימת העדפה כלשהי להשקעה במגזר פעילות ספציפי, רצוי לאתר את חברת ההשקעות המתאימה. כך למשל, משקיע המחפש לנתב את כספו לשוק הנדל"ן, עדיף כי יעשה זאת באמצעות גוף ניהול שעיקר פעילותו העסקית היא השקעה בחברות בתחום. 

זה נדבך חשוב שכן חברות עם מיקוד השקעה בתחום ספציפי הן כאלה המחזיקות לרוב בידע וניסיון עשיר בתחום פעילותן ביחס לחברות השקעות ללא התמקדות בסקטור ספציפי. כמו כן, גם במקרה זה מומלץ לבחון את הרקע של מנהלי ההשקעות כדי להבין האם הניסיון של בניית התדמית כחברה המתמחה באותו מגזר פעילות מבוססת יכולות מוכחות של מנהלי ההשקעות, שהם כאמור אלו שבסופו של דבר מקבלים את החלטות ההשקעה ומכריעים במידה רבה באשר להצלחת העסקה. 

לצד כל אלו, חשוב לוודא שתהליך ההשקעה מצד החברה נעשה באופן שקוף וכולל את המידע הרלוונטי למשקיע, הוא זוכה לעדכונים באשר לסטטוס ההשקעה בתדירות גבוהה וחשוב לא פחות, יש לו איש קשר צמוד שדרכו ניתן להתעדכן ולבצע שינויים במידת הצורך.

בשורה התחתונה, בחירה נבונה בחברה להשקעות היא אמנם מעט מורכבת ודורשת זמן ובחינת האלמנטים באופן מקצועי אך כזו הנדרשת כדי להבטיח שהמשקיע יזכה לשקט נפשי שכספו מנוהל בידי חברה רצינית ואחראית. היועצים הפיננסיים שלנו עובדים מול כל החברות להשקעה המובילות העומדות בתקנות הרגולציה והפיקוח. אנו מזמינים גם אותך לשיחה טלפונית או פגישה כדי להרכיב אסטרטגיית השקעות ולהבטיח שהכסף שלך ינוהל בידי חוד החנית של מנהלי ההשקעות בישראל. 

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה