תיק השקעות מנוהל – מקצוענים שידאגו לכסף שלך!

תיק השקעות מנוהל – מקצוענים שידאגו לכסף שלך!

קו דק מפריד בין מסחר מושכל המבוסס על היכרות ארוכת שנים עם חוקי המשחק בשוק ההון לבין הניסיון לייצר רווח מתוך תחושת בטן. עבור מי שמחפש להימנע מטעויות קריטיות ולהשקיע בצורה מקצועית וחכמה בשוק ההון אך לא מחזיק בידע והניסיון הנדרשים – תיק השקעות המנוהל על-ידי גופי ההשקעה הגדולים בישראל הוא פתרון אידיאלי שמניב בשנים האחרונות תשואה נאה. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על אפשרות ניהול תיק השקעות בידי המקצוענים. 

 

משקיעי שוק ההון יכולים להיות שבעי רצון מביצועי השווקים הפיננסיים בשנים האחרונות ששברו שיאים והשיאו תשואה נאה אלא שמגמת העליות הארוכה גם הולידה תפיסה מוטעית בקרב רבים כי מדובר ב"כסף קל" שניתן להרוויח מהשקעה בשוק גם ללא ידע המבוסס על ניסיון רב שנים. זו אחת הטעויות הקריטיות שפוגשים המשקיעים חדשים, במוקדם או במאוחר, שנאלצים להבין כי ניהול נכון של כספי ההשקעה דורש גם התמקצעות בכלי המסחר ובתנאי השוק המשתנים.

 

אפשר לומר שטעויות הן חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה של חוקי המסחר בשוק אך מי שמבקש להימנע מהפסדים כספיים ולהעביר את המושכות לידיים מקצועיות הרבה יותר, יכול לבחור בניהול תיק השקעות על-ידי אחד מגופי ההשקעה הגדולים. מדובר למעשה בפתיחת חשבון בבעלות המשקיע אך בפועל את כל ההיבט של ניהול הכספים וההשקעות מבצע מנהל מקצועי ומוסמך שלוקח את הפיקוד באשר להשקעות הכספים, בהתאם לצרכי המשקיע ורמת הסיכון שהגדיר.

הפרמטרים לבחירת גוף מנהל – ואיך זה עובד בפועל

 

בהחלטה לפתוח תיק מנוהל הנכם למעשה מעניקים בפועל את ההרשאה למנהל מטעם בית ההשקעות הנבחר לנהל עבורכם את כספי ההשקעה מתוך כוונה ושאיפה להשיא תשואה מיטבית. בחירה בגוף המנהל היא הקריטית ביותר וכזו שתכריע באשר לתשואות שיושגו, אך כדי לדעת שאתם הולכים יד ביד עם המקצוענים ביותר, רצוי לבחון מספר פרמטרים עיקריים: 

עמלות ודמי ניהול – אחד המשתנים בבחירת הגוף המנהל מתייחס לעמלות עבור ניהול התיק. מכיוון שאופי ההשקעה באפיק זה ייחודי ללקוח, עמלת דמי הניהול גבוהה יחסית ונעה לרוב בין 0.5% ל-2% בשנה ביחס לשווי התיק. ככלל, עבור תיק בעל שווי גבוה דמי הניהול יהיו נמוכים יותר. נוסף על דמי הניהול, ישנן עלויות הנוגעות בעמלות ביצוע קנייה ומכירה של ניירות ערך ואגרות חוב, עמלות המרת מט"ח ולעיתים גם דמי משמרות ואחזקה. עם זאת, על אף שעניין העמלות הוא אלמנט מנחה בבחירת מוצרי ההשקעה השונים, בתיק השקעות מנוהל הפרמטרים הנוספים לעיתים חשובים אפילו יותר.

 

גודל ומוניטין בית ההשקעות – בענף ההשקעות בישראל ישנו ריבוי שחקנים המציעים שירות ניהול תיק אישי אלא שבאופן טבעי השמות הבולטים בשירות זה הם של בתי ההשקעות הגדולים שמנהלים מיליארדי שקלים ומצליחים לייצר בולטות על פני שאר המתחרים. גדולו של בית ההשקעות משחק לשני הצדדים – מצד אחד בית השקעות מוביל מעיד על יכולותיו הניהוליות ויציבותו הפיננסית אך מנגד ייתכן שריבוי הלקוחות לא מאפשר לו להעניק יחס אישי, בדומה לזה הניתן לרוב בבתי השקעות בוטיקיים שמספר הלקוחות בהם מצומצם יחסית ובהתאם הלקוח זוכה לרמת שירות גבוהה. 

עם זאת, מכיוון שמדובר בניהול כספים רצוי לא לקחת סיכונים ולעיתים נדרש להתפשר במעט על השירות אך כמובן לא על איכות ניהול הכספים, כך שהבחירה הטבעית היא בגוף גדול ומבוסס המחזיק במחלקת אנליזה וניהול השקעות מיומנים שעובדים לפי מתודת השקעה מפוקחת ומקצועית שעשויה להשתקף ברווחים שהתיק יניב. 

הרשאה לניהול התיק – בתי ההשקעות עובדים במתכונת מעט שונה בכל הקשור לניהול תיק השקעות. חלקם מאפשרים זאת באמצעות פתיחת חשבון בתוך הגוף וחתימה על מסמכים המעניקים ייפוי כוח מלא למנהל ההשקעות לפעול בחשבון בהתאם לאופי ההשקעה שנקבע. לעומת זאתף אחרים מאפשרים ללקוח לפתוח חשבון ייעודי בכל בנק ובהתאם להעביר את סמכויות קבלת ההחלטות באשר לניהול הכספים לגורם המוסמך מטעם בית ההשקעות שנבחר לנהל את הכסף.

ההבדל כאן נובע מעצם השקיפות ותחושת הבעלות על החשבון. כלומר, אם פתחתם חשבון בנק לניהול ההשקעות, יש ברשותכם את היכולת המלאה לשלוט בו כרצונכם לעומת יכולת מוגבלת יחסית הקיימת בשליטה על תיק השקעות שאומנם נרשם על שמכם אך הכסף מוחזק בידי בית ההשקעות. חשוב לציין, בחירה בבית השקעות מבוסס, אמין ובעל רקורד חיובי היא בהחלט מספקת כדי לפתוח חשבון בתוך הגוף עצמו ללא כל ספק. עניין זה מקבל חשיבות במקרים בהם מדובר בבית השקעות קטן או אפילו במנהל השקעות פרטי שנבחר על ידכם לניהול הכסף ואז נדרשת זהירות יתרה בכל הנוגע למיקום כספי ההשקעה.

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה:

היכרות עם מנהל ההשקעות שלכם – גם אם בחרתם בגוף מנהל המחזיק במוניטין מרשים חשוב לדעת כי התשואה עבור כל לקוח עשויה להיות שונה גם אם אופי ההשקעה שנבחר זהה לחלוטין. הכוונה היא לכך שישנם עשרות מנהלי השקעות בכל אחד מבית ההשקעות המובילים שאמנם הם כפופים לקו מדיניות ההשקעה של אותו הגוף אך יש ברשותם גם מרחב תמרון מסוים וחופש פעולה המאפשרים להם להיחשף כל אחד לנכסי השקעה אחרים לפי שיקול דעתו.

היכרות מוקדמת עם מנהל ההשקעות שנבחר לקחת את המושכות בתיק ההשקעות שלכם חשובה והכרחית כדי להכיר את הניסיון שמביא עימו, האם מדובר במנהל השקעות שהתמודד בעבר עם מצבי שוק קיצוניים, עד כמה הוא יצירתי והאם בסופו של דבר אתם מוכנים להשקיע את הכסף שלכם ביכולותיו, שכן הוא זה שיכריע כאמור במידה רבה את ביצועי ותשואות התיק. בפן האישי, חשוב שיהיה בניכם לבין מנהל ההשקעות גם חיבור מסוים ושפה משותפת שתאפשר לכם תקשורת טובה והעברת הדרישות מצידכם באשר לאופי ההשקעה כך שיתבטא היטב גם בניהול התיק. 

הדרך העקיפה לבחון את התשואות שהשיג כל בית השקעות

בניגוד לתשואות שמפרסם כל בית השקעות באשר לביצועיו באפיקי ההשקעה השונים ובעיקר בחסכונות ארוכי הטווח, במקרה של ניהול תיקים אין מקור מידע שיכול להציג בפניכם את התשואה הממוצעת של כל גוף באפיק זה. הסיבה נובעת מאיסור של רשות ניירות ערך שלא מאפשר לאותם גופים להציג ביצועי עבר, שמא אלו עשויים ליצור מצג שווא של הבטחת תשואה עתידית ללקוחות פוטנציאליים. עם זאת, הכלי המהימן ביותר לקבל פרספקטיבה באשר לביצועי הגוף המנהל הוא בחינת קרנות הנאמנות הגמישות אותם הוא מנהל. 

ניהול קרן נאמנות גמישה משקפת במידה רבה את היכולות של מנהלי השקעות בבית ההשקעות השונים. העיקרון בקרן נאמנות גמישה היא שאין תמהיל ומדיניות השקעה שמנהל ההשקעות כפוף להם ולכן יש ברשותו גמישות ומרחב תמרון באשר לקבלת החלטות השקעה על פי ראות עיניו. כלומר, הביצועים שהציגה קרן הנאמנות הגמישה הן השתקפות של אסטרטגיית ההשקעה ויכולות הניהול של מנהלי ההשקעות באותו הגוף. 

האם תיק השקעות מתאים גם לכם? 

אופי ההשקעה בניהול תיק השקעות אישי הוא עניין סובייקטיבי הנוגע בדרישות הלקוח בכל הקשור לרמת הסיכון שהגדיר – האם ההשקעה תהיה בעלת פרופיל ספקולטיבי או בסיכון נמוך. אלה שאלות שמנהל ההשקעות יפנה אליכם ואתם תידרשו להכתיב את הכללים המנחים אלא שכמובן קבלת ההחלטות והפעילות האקטיבית בתיק היא בסמכותו הבלעדית של המנהל בתוך גבולות הגזרה שהגדרתם. 

 

מלבד זאת, בתי ההשקעות הגדולים בישראל מתנים את ניהול התיק בסכום מינימלי הנע בין 300 ל-500 אלף ש"ח. בתי השקעות קטנים יותר, לעיתים בוחרים דווקא בקביעת רף גבוהה יותר כדי לייצר שירות אקסלוסיבי למשקיעים אמידים. מנגד, ישנם גם גופי ניהול המציעים את השירות בסכומים נמוכים יותר מאלו הנדרשים אצל בתי ההשקעות הגדולים. סקר שוק יעשה את העבודה וישקף בפניכם את תנאי פתיחת תיק אישי אצל כל גוף המציע שירות זה, קטן וגדול כאחד. 

 

בשורה התחתונה, ניהול תיק השקעות מאפשר למשקיעים שלא מחזיקים בידע והניסיון הנדרש להעביר את המושכות למנהל השקעות מקצועי ומוסמך שנהנה מיתרון של כל גוף השקעות גדול – מחלקות אנליזה ומחקר, מערכות מידע מתקדמות ויתר הכלים שמאפשרים לו איתור הזדמנויות ומימושן כדי לייצר תשואה עודפת על כספי ההשקעה. 

כמו-כן, גם משקיעים מנוסים שאינם יכולים לסחור בשוק בזמן אמת ולהגיב להתפתחויות התכופות בשווקים יכולים להסתייע באפיק זה כאופציה מועדפת לניהול השקעות מקצועי, לטווח ארוך או קצר, התואם את הדרישות והצרכים ביחס לכל לקוח. צוות המומחים שלנו עובד עם כל גופי הניהול בישראל וישמח לערוך עבורך השוואה וניתוח בין גופי ההשקעה ומנהלי ההשקעות באשר לביצועים שהשיגו בשנים האחרונות, כדי להבטיח שהכסף שלך ינוהל אצל הטובים ביותר.

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה