תכנון פיננסי הוליסטי – ניהול כלכלי חכם

תכנון פיננסי הוליסטי – ניהול כלכלי חכם

כל פעולה כספית שאנו מבצעים מהווה חלק מההתנהלות הפיננסית שלנו, ובמהלך חיינו הבוגרים אנו מבצעים אינספור פעולות כאלה. ככל שהסכומים גבוהים יותר, הטווח ארוך יותר, המטרות חשובות יותר וההשלכות משמעותיות יותר, כך דורשות פעולות אלה תכנון יסודי ומדוקדק יותר. במקום להתמקד בכל פעולה ובכל תחום פיננסי בנפרד, תכנון פיננסי הוליסטי לוקח בחשבון את כלל האספקטים של נסיבותיכם האישיות ומצבכם הפיננסי בכדי לגבש את ההתנהלות הפיננסית הטובה ביותר להשגת מטרותיכם ויעדיכם לעתיד. במילים אחרות, מדובר בתכנון פיננסי כולל, הנגזר ממטרות ויעדים ולא מפעולה כספית, תחום פיננסי או מוצר פיננסי כזה או אחר.

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

התנהלות פיננסית נבונה מחייבת תכנון נבון

ישנן אינספור שאלות, שניתן לשאול אתכם כאן ועכשיו על ההתנהלות הפיננסית שלכם עצמכם, והסבירות הגבוהה היא כי על רובן לא תדעו כלל לענות. בעולם הכל כך מורכב בו אנו חיים, היכולת שלנו לעקוב אחר כל פעולה כספית שאנו מבצעים ועוד יותר מכך, לבצע כל פעולה כזאת בצורה חכמה ביחס לפעולות האחרות שאנו מבצעים וביחס לאלטרנטיבות, היא יכולת כמעט שלא קיימת. זה מתחיל בזה שאנחנו לא יודעים כמה אנחנו מוציאים על כלכלת הבית ועל מה יורדים לנו תשלומים בכרטיס האשראי. זה עובר דרך תשלומים שונים, לעיתים משמעותיים למשל משכנתא, שאנחנו משלמים בצורה אוטומטית כשבמרחק טלפון אחד ניתן להפחית אותם בצורה ניכרת ולחסוך כסף רב. וזה מסתיים בכך שאנחנו לא יודעים כמה כסף יעמוד לרשותנו בפנסיה, מה יקרה אם תיפגע היכולת שלנו לעבוד ולהתפרנס או אפילו כמה עשתה קופת הגמל שלנו השנה.

אז זה נכון שאי אפשר לדעת הכל כל הזמן, אבל דווקא בגלל שזה נכון, נדרש לכם מהלך כולל לתכנון פיננסי. תכנון נכון היום, מאפשר לכם לראות ולזהות את כלל הכספים העומדים לרשותכם, להבין כיצד נכון להשקיע, לחסוך, להשתמש ולנהל אותם ולבסוף, יצור סדר שעל בסיסו תוכלו להמשיך הלאה על טייס אוטומטי, שייקח אתכם בדיוק ליעד.

ראייה הוליסטית מוטת מטרות ויעדים

תכנון פיננסי הוליסטי הוא בראש ובראשונה מהלך של תכנון ובסביבה מורכבת ומגוונת, כל מהלך של תכנון הוא מהלך נכון, שלא לומר הכרחי. המרכיב ההוליסטי ממעוף הציפור משקף את העובדה, שהתכנון הזה מבוצע ביחס למטרות והיעדים שאתם רוצים להשיג ולא ביחס להתנהלות עצמה. אפשר להמשיל את הדברים לתהליך של תכנון בית. אם לא נתכנן דבר, נקבל כאוס חסר ערך. אם נתכנן כל רכיב בנפרד, נקבל אוסף של רכיבים שאינם מתגבשים לכדי בית. כדי לבנות בית שאפשר גם לגור בו, נדרשת תכנית בנייה שמגלמת בתוכה את כלל המרכיבים וכלל ההיבטים של תהליך הבנייה. רק בצורה זו, נוכל בסופו של דבר לבנות את הבית לו אנו מצפים, תרתי משמע.

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

מהו תכנון פיננסי ואיך זה עובד?

ובכן, בתכנון פיננסי הוליסטי, המבוצע על ידי מתכנן פיננסי מוסמך, המטרה היא לעשות סדר בכל מה שאתם עושים, או לא עושים, עם הכסף שלכם – השקעות, חסכונות, פנסיה, ביטוח, מיסים, הוצאות והכנסות. אלא שבמקום לבחון כל תחום בנפרד ובמנותק מהתחומים האחרים, הראייה ההוליסטית מאפשרת לכם א' לזהות ולהגדיר את המטרות והיעדים שאתם רוצים להשיג היום, מחר ובעוד 50 שנה וב' לקחת צעד אחורה, לראות את התמונה הפיננסית הכוללת שלכם ולהתאים אותה כמכלול אחד שלם למטרות והיעדים שהגדרתם. תהליך התכנון כולל את שבעת המרכיבים הבאים:

1. פנסיה – לרבות אפיקים פנסיוניים (קופת גמל, קרן פנסיה, נדל"ן וכדומה), הפרשות חודשיות, תשואות בקרן, אלטרנטיבות לניוד וקצבה צפויה אל מול הצרכים הצפויים

2. השקעות בכלל הנכסים הפיננסיים – קופות גמל, קרנות השתלמות, פוליסות ביטוח, נכסי נדל"ן, מניות, אג"ח והשקעות אחרות על כל היבטי הכדאיות, הסיכון והתשואה הצפויה

3. חסכונות – פיזור, תשואות, אפיקים ואלטרנטיבות עבור חסכונות אישיים ומשפחתיים

4. תכנון מס – בדגש על מס רווחי הון, אך גם בראייה מסויית כוללת

5 .ביטוחים – ביטוח חיים, ביטוח בריאות, אובדן כושר עבודה ואחרים

6. איתור ומימוש כספים אבודים וחשבונות לא ידועים

7. תקציב חודשי וניהול מזומן ואשראי לרבות הלוואות, משכנתא ותשלומים

 

בעזרת תכנון פיננסי הוליסטי המבוסס על שבעת המרכיבים הללו, תוכלו גם לבסס בתוככם את הביטחון שאתם מתנהלים בצורה חכמה, יעילה ומאוזנת לרוחב כל מרכיבי ההון שברשותכם וגם לענות על שלושת צרכי המפתח הפיננסיים בחייכם:

1.  רווחה ושגשוג היום ובעתיד

2  ביטחון כלכלי ויעילות פיננסית לאורך זמן

3. בניית בסיס כלכלי לגיל הפרישה והלאה לדורות הבאים

צוות המומחים הפיננסיים שלנו עומד לרשותכם לצורך גיבוש התוכנית הפיננסית השלמה והמושלמת לה אתם זקוקים, בכדי להבטיח את הגשמת מטרותיכם היום ובעתיד. אנשי מקצוע מן השורה הראשונה בעולם התכנון הפיננסי ממתינים לכם כבר עכשיו, כדי ליצור עבורכם את הסדר הפיננסי שאיתו יבוא גם השגשוג הכלכלי – היום, מחר ובעתיד הרחוק.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה