איך לבחור ביטוח חיים? השוואות מחירים

איך לבחור ביטוח חיים? השוואות מחירים

כמו בתחומים אחרים, גם בענף ביטוחי החיים קיימת תחרות כאשר חברות הביטוח מציעות פרמיות חודשיות שונות. לכן גם כאן כדאי להיות צרכנים חכמים ולבחור פוליסת ביטוח חיים המציעה את הכיסוי שאת זקוקים לו, בתעריף המשתלם ביותר. אמנם בבחירת ביטוח החיים יש כמה וכמה מרכיבים שצריך להתחשב בהם אך ההשוואה אינה מורכבת במיוחד וניתן לעשותה במחשבון ייעודי באינטרנט. בשורות הבאות נבהיר את הנושא ונסביר איך עושים על ביטוח חיים השוואת מחירים.

 

קודם כל – להבין את התמונה הכללית

רגע לפני שאתם נכנסים למחשבון השוואת ביטוח חיים כדאי שתקבלו תמונה ממבט על. העיקרון של ביטוח חיים הוא שיש לכם הסכם מול חברת הביטוח שבו במקרה של פטירה יהיו זכאים המוטבים שלכם (בן/בת הזוג והילדים) לסכום חד פעמי או לקצבה חודשית מאת החברה. המטרה היא להבטיח את עתידם הכלכלי של היקרים ללבכם למקרה מוות, מצב בו נגדעת הכנסת המשפחה, ובכך לאפשר להם לשמור על רמת החיים. 

מעבר לעיקרון הזה, פוליסות ביטוחי החיים יכולות להשתנות במאפייניהן. ראשית, ביטוח חיים ריסק הוא הפוליסה הבסיסית ולגביה נסביר מייד כיצד להשוות ולהוזיל מחירים. בפוליסת הבסיס הזו יכולים להיות הבדלים, כמו פוליסות בהן הפרמיה החודשית מתייקרת בכל חמש שנים, ואחרות בהן הפרמיה מתייקרת בכל שנה. כמו כן, את פוליסות הבסיס ניתן להרחיב לעיתים לכיסויים נוספים, למשל כיסוי המבטיח פיצוי משמעותי במקרה של נכות או אובדן כושר עבודה.

בנוסף, לפני שמבצעים על ביטוח חיים השוואת מחיר חשוב להבין כי ביטוח חיים למשכנתא אינו מחליף את הריסק. נכון שאם יש לכם ביטוח למשכנתא הוא כולל ביטוח חיים וגם ביטוח מבנה, אבל כאן המוטב הוא הבנק אתם או השארים שלכם, כאשר תקופת הביטוח היא רק עד לסיום החזרי המשכנתא והפרמיה יורדת מדי שנה. מצד שני, אם יש לכם ביטוח מנהלים או כיסוי פטירה בקרן פנסיה, הרי שאתם כבר מכוסים במידה מסוימת וצריך לבדוק אם תרצו להגדיל את הסכום באמצעות פוליסה חדשה, ובכמה.

מעבר לכך, קיימים סוגים נוספים של כיסויים שמציעות חברות הביטוח, למשל כיסוי פטירה, נכות או אובדן כושר עבודה עקב תאונה, כיסוי ספציפי למחלות קשות, ביטוחי חיים המשלבים גם חיסכון, ועוד. אם אינכם בטוחים איזו פוליסה היא המתאימה ביותר לצרכיכם כדאי להיוועץ עם המומחים של חברתנו. 

לצורך הבהירות והפשטות, נסביר כעת על השוואת מחירים ביטוח חיים ריסק בפוליסות הבסיסיות ביותר. 

אז איך משווים מחירים בין ביטוחי החיים?

כאמור, באינטרנט ישנם מחשבונים לביצוע השוואת מחיר ביטוח חיים, למשל באתר של משרד האוצר. אבל תחילה, חשוב לדעת כי בהתאם לרפורמה של רשות שוק ההון משנת 2019 חלה הוזלה משמעותית של כ- 30% במחירי פוליסות ביטוח החיים המוצעות בשוק. אכן, כיום ביטוח חיים זול יותר באופן משמעותי ומי שקונה פוליסה חדשה נהנה מההוזלה מיידית. מי שכבר יש לו פוליסה צריך לפנות מיוזמתו אל חברת הביטוח ולדרוש את ההוזלה המגיעה לו, או לחילופין לבצע על ביטוח חיים השוואה ולבחור בחברה אחרת. על מנת לסבר את האוזן, מבוטח ממוצע בפוליסת ריסק בסיסית יכול לקבל על ביטוח חיים הוזלה שתגיע בטווח הארוך לעשרות רבות של אלפי שקלים, ואף מעבר לכך. אז שווה לבדוק מה קרה בעקבות הרפורמה.

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

אם כן, כדי לדעת כמה עולה ביטוח חיים יש להיעזר במחשבונים ברשת, או בסוכן הביטוח שלכם וביועצים אובייקטיביים של חברתנו. לצורך ההשוואה שימו לב לכמה נקודות:

  • סוג הפרמיה – כאמור, ישנן פרמיות המשתנות מדי שנה עם הגיל (כלפי מעלה כמובן) וישנן כאלו המשתנות בכל חמש שנים. האחרונות מקנות יותר יציבות וודאות אולם התעריפים נוטים להיות יותר גבוהים.
  • תאריך הלידה – תעריפי ביטוח חיים משתנים מהותית ככל שהגיל עולה, לכן יש להקליד במחשבון את גילו של האדם לו מיועד הביטוח.
  • מגדר – לנשים יש תוחלת חיים גבוהה משל גברים, מה שאומר שהן פחות "מסוכנות" לחברת הביטוח בתקופה בה הפוליסה תקפה. לכן נשים ישלמו פחות מגברים בדרך כלל על אותה הפוליסה, ואל תתבלבלו בסימון משבצת הזאת.
  • מעשנים – לא רק שהעישון אינו טוב לבריאות, הוא גם מזיק לכיס. אם תבצעו השוואת מחירים ביטוח חיים כשפעם סימנתם שאתם מעשנים ובפעם אחרת לא, תוכלו לראות הבדלים משמעותיים ובעיקר ככל שהשנים מתקדמות. 
  • סכום הביטוח – כל חברה תגבה על פוליסת ביטוח חיים מחיר שונה בהתאם לסכום בו תרצו לבטח את עצמכם למען המוטבים. ברור למשל שמי שבוחר בביטוח של 500,000 שקלים ישלם פחות ממי שבחר לבטח את עצמו במיליון ₪. מצד שני, הפרמיות אינן מוכפלות אלא מתייקרות על בסיס נוסחה יותר מורכבת, כך שניתן לומר שיותר "משתלם" לבטח במיליון מאשר בחצי מיליון. יחד עם זאת, כמובן שהבחירה צריכה להיות בהתאם לנתונים ריאליים, ובעיקר יש להתחשב בהכנסת בן/בת הזוג וברמת החיים. מכאן אומדים את הסכום שיהיה חסר במקרה של פטירה ולא לשכוח ביטוחי חיים שאולי כבר יש לכם מקרן פנסיה, ביטוח מנהלים וכדומה.
  • תקופת הביטוח – חשבו היטב על תקופת הביטוח בה אתם בוחרים, המשפיעה כמובן על העלות הכוללת. זכרו שככל שהאדם יותר מבוגר כך הפוליסה מתייקרת. מצד שני, ככל שאדם יותר מבוגר כך ילדיו עצמאיים מבחינה כלכלית ולבן זוגו יש חסכונות ארוכי טווח לקצבה, כך שהצורך בביטוחי חיים פוחת. וכאשר אתם מבצעים השוואה ביטוח חיים שימו לב לגיל הכניסה המקסימאלי (לרוב 65 או 70) ולתקופת סיום הביטוח שיכולה לנוע בין 65 ל- 75.
  • תוספות – כשמחפשים הוזלת ביטוח חיים יש להסתכל גם על אפשרויות ההרחבה בכל פוליסה, למשל אפשרות להרחיב לביטוח מחלות קשות, אובדן כושר עבודה, מרכיב חיסכון בפוליסה ועוד.
  • מדד השירות – זהו סעיף הבוחן את רמת הטיפול של חברת הביטוח בתביעות ביטוחי חיים המתאימות להשוואה שביצעתם. למשל, המדד משקף את זמן הטיפול בתביעות, את שיעור קבלת או דחיית התביעות, את שביעות הרצון של הלקוחות, ועוד.

השורה התחתונה

באמצעות מחשבונים ברשת תוכלו לקבל מידע רב על ביטוח חיים: כמה עולה, השפעת פרמטרים אישיים והעדפות שלכם, תוספות, רמת השירות ועוד. כך ניתן לבחור באופן מושכל בפוליסה המתאימה ביותר לצרכיכם, לחסוך וגם לנצל את הרפורמה מלפני שנתיים. 

יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בתחום רגיש שיש בו שיקולים ומורכבויות. המומחים שלנו ישמחו לסייע לכם ויאתרו את הכיסויים שכבר קיימים בכל התחומים, יבחנו אפשרויות להוזיל ולשפר רכיבי ביטוח, יבצעו השוואת ויתנו המלצות מקצועיות ואובייקטיביות בהתאמה אישית עבורכם.

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה