השקעות פיננסיות – הזדמנות ההשקעה הבאה שלך

השקעות פיננסיות – הזדמנות ההשקעה הבאה שלך

יש שתי דרכים לעשות כסף בחיים; יש את הדרך הקשה – דרך העבודה, אליה אנחנו רגילים ומורגלים; ויש את הדרך הקלה – דרך ההשקעה, ממנה אנחנו חוששים. השקעה אינה מהווה בשום מקרה תחליף לעבודה, אבל היא בהחלט יכולה לשפר מאוד את איכות חיינו ולהגשים לנו המון מטרות שכרגע אינן בהישג יד. השקעות פיננסיות כרוכות בהשקעה של כספנו, אבל עוד יותר מכך, הן דורשות מאיתנו להשקיע את אזור הנוחות שלנו. להשקיע כסף כדי להרוויח יותר כסף, זה הרבה פחות טבעי ואינטואיטיבי עבור מי שהורגל להרוויח כסף מעבודה קשה בלבד, אבל כמו בכל אזור נוחות, מה שחשוב כדי לצאת ממנו, זה לעשות את הצעד הראשון שיפרוץ את הדרך ובשורות הבאות נסייע לכם להתקדם עוד טיפה לעברו.

כולנו משקיעים, עוד מילדות

השקעה אינה דבר זר לנו. לאורך חיינו, אנו משקיעים את עצמנו בעצמנו ובקרובים לנו, בכדי לקבל בתמורה תועלת שחשובה לנו בחיים. אנחנו משקיעים בחינוך, בקריירה, בלבוש, במראה, בסביבת המחייה שלנו, בילדים, באוכל ולמעשה בכל. השקעות אלה מתאפיינות, רובן ככולן, בהשקעה שלנו את עצמנו כלומר, השקעה של זמן, מאמץ, מחשבה ומשאבים אישיים אחרים. אחת ההשקעות המרכזיות בחיינו היא ההשקעה בעבודה, תמורתה אנו מקבלים כסף בדמות שכר. זהו המודל הכלכלי שלתוכו גדלנו מגיל הילדות כשראינו את הורינו עובדים וחונכנו להצלחה בלימודים כתנאי למציאת עבודה טובה ולאחר מכן גם כשנדרשנו אנחנו להיכנס אל תוך מעגל העבודה בעצמנו.

ואז אנחנו נחשפים לאפשרות של השקעה פיננסית – השקעה בה אנחנו לא נדרשים להשקיע לא זמן ולא מאמץ, אבל כן נדרשים להשקיע את כספנו וזה אולי המחסום שבולם את כולנו – אנחנו רגילים לעבוד קשה עבור הכסף שלנו ואנחנו מעט נרתעים מסיפורים על כסף שעובד בשבילנו, בטח ובטח כשהם מגיעים מפיהם של כרישים פיננסיים עם חכמת הבדיעבד. אלא שבפועל כולנו משקיעים פיננסיים – דרך קרן הפנסיה, דרך קופת הגמל ואפילו דרך קרן ההשתלמות וזה לגמרי מצליח לנו, שנה אחרי שנה במשך עשורים. יש אנשים שיודעים לנהל השקעות בהצלחה ואם אפשר להגיע אליהם דרך קרן הפנסיה, אז למה לא גם באופן עצמאי?

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

ההשקעה הבאה שלכם – איך תעשו אותה נכון?

ברמה הפשוטה ביותר, השקעה פיננסית היא השקעה בה אנו משקיעים כסף בכדי לקבל בתמורה יותר כסף. אלא שבפועל, אנו נדרשים להשקיע לא רק כסף, אלא גם ובעיקר את תחושת הוודאות והבטחון, שמלוות אותנו כל כך יפה בתוך אזור הנוחות שלנו. הבנה זו היא קריטית לכל מי שרוצה להיכנס לעולם הייחודי של השקעות ופיננסים, עולם שבו אי אפשר להתנהל לאורך זמן עם פחדים ודאגות. בכל השקעה כספית שאנו מבצעים, עלינו לאתר את אפיקי ההשקעה שמציעים לנו רמת סיכון שתואמת את אופיינו וציפיותינו ולהיות מודעים לרמת התשואה הריאלית שניתן להשיג בהם. ריאליזם ורציונליות – זה כל מה שבאמת נדרש מכם… והנה עוד כמה שאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני ביצוע השקעה:

מהי מטרת ההשקעה?

לאיזו מטרה אתם רוצים להשקיע? כדי להתעשר? לגיל הפרישה? לדירה לילדים? לעשות משהו יותר טוב עם הכסף שלכם חוץ מלהשכיב אותו בחשבון הבנק? מטרת ההשקעה גוזרת מתוכה את רמת הסיכון שאתם יכולים להרשות לעצמכם, את זהותו של הגורם המקצועי שינהל עבורכם את ההשקעה, את הנכסים בהם יושקע כספכם ואת התשואה לה תוכלו לצפות. בכל השקעה שאנו מבצעים בחיינו, אנחנו מבינים את מטרתה באופן טבעי ואינטואיטיבי. במקרה של השקעה פיננסית, עלינו להקדיש קצת זמן ומחשבה בכדי להגדיר את המטרה וזהו שלב חשוב מאוד שאין לוותר עליו.

לכמה זמן יושקע הכסף?

תקופת ההשקעה נגזרת ישירות ממטרתה. ישנם נכסים בהם נכון להניח את הכסף ולחזור בעוד עשור או שניים. בנכסים אחרים, תקופת השקעה של יותר משנתיים שלוש נחשבת למסוכנת יותר ובנכסים אחרים נדרש מסחר דינמי של כניסה ויציאה מנכסים בטווחי זמן קצרים ואף מיידיים. את העניין הזה אתם רוצים להשאיר בידיו של הגורם המקצועי, המנהל עבורכם את ההשקעה ויודע לנהל אותו גם על פי פרמטרים של זמן, אבל מבחינתכם אתם, חשוב שתהיו מוכנים להשקיע את כספכם לטווח כמה שיותר ארוך ביחס למטרת ההשקעה שהגדרתם. כשהטווח יותר ארוך, הרווח יותר בטוח ולרוב גם יותר גדול.

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

באילו נכסים נכון להשקיע?

מניות, מט"ח, נדל"ן, סחורות, אג"ח ומדדי סל – אלו הן אופציות ההשקעה המרכזיות עבורכם. לכל נכס מאפייני הסיכון והתשואה שלו. בחירת סוג הנכס נגזרת ממטרת ההשקעה ורמת הסיכון הנדרשת ובחירת הנכס עצמו, נגזרת מניתוחי שוק מקצועיים, שמבצע הגורם המנהל בכדי לזהות הזדמנויות השקעה טובות עבורכם.

מהי התשואה שתוכלו להרוויח?

התשואה היא למעשה שיעור הרווח על ההשקעה. אם השקעתם 10,000 ש ח והשקעתכם תפחה ל-11,000 שקלים, הרי שהתשואה ברוטו היא 10%. בכדי לקבל את התשואה נטו, שאותה תוכלו לממש בפועל, עליכם לנכות מתשואה זו דמי ניהול אותם גובה הגורם המנהל בתמורה לשירותי ניהול ההשקעות שהוא מספק לכם. המטרה – תשואה ברוטו מקסימלית לצד דמי ניהול מינימליים. האילוץ – להישאר ריאליים לגבי התשואה לה ניתן לצפות לאור רמת הסיכון המקסימלית שאנחנו מוכנים לקחת על עצמנו. ככל שהסיכון נמוך יותר, כך גם התשואה צפויה להיות נמוכה יותר ולהיפך.

מי ינהל עבורכם את ההשקעה?

קרנות פנסיה, קרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות גידור, חברות השקעה בנדל"ן, חברות השקעות בשוק ההון, מנהל תיק השקעות פרטי ואתם עצמכם – אלו הם הגורמים שיכולים לנהל עבורכם את תיק ההשקעות. זהותו של הגורם הנבחר מהווה מרכיב קריטי בכל השקעה שאתם רוצים לבצע. אם אתם עצמכם אינכם משקיעים כשירים בעלי ידע וניסיון בעולם ההשקעות, אז האופציה של ניהול עצמי חייבת לרדת מן השולחן. קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות מנהלות עבורכם את החיסכון לטווח הבינוני והארוך, אותו הן משקיעות בנכסים ואפיקים שונים. יתר הגורמים הם הכתובת שלכם עבור כל ההשקעות האחרות ואם יש משהו שבו אתם רוצים להשקיע כמה שיותר מאמץ, זמן ומחשבה הוא בבחירת הגורם המקצועי המנהל. את זה תוכלו לעשות באמצעות בחינת רקורד ההצלחות, תשואות ממוצעות, צוות ניהול, מדיניות השקעות, מעטפת משפטית ומסחרית המסופקת לכם בהשקעה, מוניטין בציבור הרחב ובקרב משקיעים כשירים וכן הלאה. יועץ השקעות יכול לסייע לכם מאוד בביצוע הבחירה הנכונה לכם.

אז האם אתם מוכנים להשקעה הראשונה שלכם?

ובכן, לא ממש. אם אתם עושים כעת את הצעדים הראשונים שלכם בעולם המורכב של השקעות ופיננסים, חשוב שתעשו אותם בליווי של יועץ מקצועי. בשלב הזה של חייכם הפיננסיים, אתם זקוקים לא רק למישהו שינהל עבורכם את ההשקעות, אלא בעיקר למישהו שיוודא, שאת הצעד הראשון שלכם אל מחוץ לאזור הנוחות אתם עושים בצורה נכונה ושקולה, שגם תתווה לכם את הכיוון הנכון להמשך הדרך בעתיד.

צוות המומחים הפיננסים ומומחי ההשקעות שלנו נמצאים פה בכדי לעזור לכם להגדיר את מטרות ההשקעה הנכונות לכם, את רמת הסיכון המתאימה לכם, את פרק הזמן המתאים להשקעות שלכם, את הנכסים בהם נכון לכם להשקיע ולבסוף להעריך את התשואה הצפויה מהשקעותיכם ולסייע לכם בבחירת הגורם המקצועי המתאים ביותר לניהולן. השקעות פיננסיות עובדות – אתם רק צריכים לעשות אותן נכון. צרו עמנו קשר עוד היום ואנו נדאג לעשות אותן נכון יחד איתכם.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה