מטריה ביטוחית – השדרוג הנחוץ בקרן הפנסיה שלכם

מטריה ביטוחית – השדרוג הנחוץ בקרן הפנסיה שלכם

מטריה ביטוחית – מה זה אומר בדיוק?

כשם שקרם ההגנה מגן על העור בקיץ, המעיל שומר מפני הקור בחורף או מסכה מגנה עליכם מפניה של מגפה גלובלית, מטריה ביטוחית היא מקדם הגנה אשר שומר על זכויותיכם בפוליסת הנכות של קרן הפנסיה. ומה זה אומר בדיוק? ובכן, בקרן הפנסיה קיים כיסוי ביטוחי אשר נועד להבטיח תגמולים עבור אובדן כושר עבודה. ועם זה, ישנם מקרים בהם הזכות לתגמולים עשויה להימנע בחלקה או במלואה, בדיוק לשם כך נוצרה המטריה הביטוחית. עבור אילו מקרים מטריה ביטוחית תגן עליכם ומה חשוב לבדוק לפני שמצטרפים לאחת?

מטריה ביטוחית לביטול תקופת אכשרה בקרנות פנסיה

תקופת אכשרה הינה פרק זמן מוגדר אשר לא ניתן להגיש בו תביעות ביטוחיות – על אף כי משלמים את הפרמיה החודשית עבור הפוליסה. במקרה של פוליסות בקרנות פנסיה – תקופה זו עשויה להימשך עד 60 חודשים (חמש שנים) מיום ההצטרפות אליהן. אך אל דאגה, זו אינה גזירת גורל! ניתן לרכוש ביטוח מטריה המבטל את תקופת האכשרה ומאפשר קבלה מהירה יותר של כספי הפיצויים מן הפוליסה.

ביטול קיזוז בפיצויי נכות בעקבות גורם ממשלתי אחר

בקרנות הפנסיה ישנם 5 מקרים אשר בהם מתבצע קיזוז קצבת נכות כנגד קבלת פיצויים מגופים ממשלתיים:

נכות שנגרמה כתוצאה מפעולות איבה – קבלת פיצויים ממשרד הביטחון.

נכות שנגרמה כתוצאה מפגיעה בשירות הצבאי – קבלת פיצויים ממשרד הביטחון.

נכות שנגרמה במהלך תפקיד אכיפתי – קבלת פיצויים ממשטרת ישראל.

קבלת פיצויים משירות בתי הסוהר.

תאונות עבודה ומחלות – קבלת פיצויים מן המוסד לביטוח לאומי.

אז מה אפשר לעשות? ניתן לרכוש מטריה ביטוחית אשר תבטל את אותם קיזוזים ותזכה את אתכם במלוא הכסף המגיע לכם.

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

רכישת מטריה ביטוחית המגדירה עיסוק ספציפי

ככל שזה נוגע לפנסיית הנכות – הכיסוי הביטוחי בקרנות הפנסיה אמור להיות בקורלציה לפי השכלתכם, הכשרתכם או ניסיונכם. לצד זה, עשוי לקרות מצב בו תוגש תביעת נכות לקרן הפנסיה אולם זו תידחה בשל חוסר התאמה להגדרות המופיעות בתקנון של הפוליסה. כדי למנוע זאת, ניתן לרכוש ביטוח מטריה אשר מכסה נקודתית את תחום עיסוק המבוטחים. בתוך כך, יש לוודא כי תחום העיסוק שלכם אכן מופיע ברשימת המקצועות בפוליסה (רשימה שעשויה להשתנות בין חברת ביטוח אחת לאחרת).

מלבד הביטול של תקופת האכשרה, ביטול הקיזוז בפיצויי הנכות בשל גורם ממשלתי אחר והגדרה ספציפית של תחום העיסוק, ניתן להוסיף לביטוח המטריה מספר הגנות נוספות:

פרנצ'יזה: קבלת תשלום פיצויים החל מהיום הראשון.

הארכת משך ההצמדה אל מדד הפיצויים: בקרנות פנסיה אשר אין להן ביטוח מטריה תקופת ההצמדה אל מדד הפיצויים היא 24 חודשים. לעומת זה, בקרנות פנסיה אשר יש להן ביטוח מטריה ניתן להאריך את התקופה הזו עד ל-60 חודשים.

הגדלת תגמולים ביטוחיים: הגדלת התגמולים המתקבלים מן הפוליסה בעד 2% בשנה.

מה חשוב לבדוק לפני שמצטרפים למטריה ביטוחית?

כאמור, מטרייה ביטוחית מספקת הגנות משלימות בפוליסת הנכות של קרנות הפנסיה. עם זאת, בבואכם להכריע לאיזו מטריה ביטוחית תצטרפו, עליכם לשים דגש על מספר נקודות מהותיות:

גובה העלות החודשית: כמה כסף אתם אמורים לשלם בעבור ביטוח המטריה? (שימו לב – גובה הפרמיה משתנה בהתאם לגילכם).

בחירת הגנות רלוונטיות: לא כל מבוטח ומבוטחת זקוקים לאותם הכיסויים. למשל: יתכן שמבוטחת סיימה את תקופת האכשרה, אז לא יהיה לה צורך ברכישת הגנה של ביטולה. יחד עם זה, היא עוסקת בתחום אשר אינו כלול ברשימת המקצועות של הפוליסה שלה ולכן כדאי לה להצטרף למטריה ביטוחית המגדירה עיסוק ספציפי.

לבדוק אותיות קטנות: לכל חברת ביטוח עשויים להיות תנאים אחרים במסגרת המטריה הביטוחית שלה. על כן, מומלץ לערוך השוואה בין מספר ביטוחי מטריה כדי לנסות ולהשיג את התנאים האופטימאליים ביותר.

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

למי מומלץ לעשות ביטוח מטריה?

ההצטרפות לביטוח מטריה רלוונטית למבוטחים בעלי קרן פנסיה פעילה, אשר רוצים לשדרג את המרכיב הביטוחי בה למקרה הקיצון של אובדן כושר עבודה. בתוך כך, ברגע שמבוטח/ת מפעילים את המטריה הביטוחית, הם פטורים מתשלום פרמיה לחברת הביטוח ומביצוע הפקדות אל קרן הפנסיה שלהם. בנוסף, סכום הפיצוי המקסימאלי אשר יוכלו לבטח במסגרתה של המטריה הוא 20,000 ₪.

האם ישנן אי אילו התניות להפעלת ביטוח מטריה?

כן. על מנת להפעיל את המטריה הביטוחית שלכם, תדרשו לעמוד ב-3 תנאים מרכזיים:

להיות עמיתים פעילים בקרן פנסיה חדשה.

אם אינכם זכאים לקבלת קצבת נכות בשל תקופת אכשרה או הגדרת עיסוק ספציפי.

אם אינכם סובלים (חלילה) ממצב של נכות חלקית או מלאה.

כיצד ניתן להצטרף לביטוח מטריה?

הדרך הקלה להצטרף לביטוח מטריה היא ליצור קשר עם המתכנן הפנסיוני שלכם אשר יוכל להמליץ לכם על מגוון מסלולים שונים. במידה שאין לכם סוכן ישיר, אז תוכלו לפנות אל שירות הלקוחות של החברה המנהלת בעבורכם את קרן הפנסיה או לבחור להתחיל לעבוד מול מתכנן פיננסי מקצועי.

המתכננים הפיננסיים שלנו זמינים לכל שאלה בנושא, יחד הם ידאגו לערוך עבורכם השוואה מקיפה תוך בחינה מעמיקה (לפרטי פרטים) לכל היבט והיבט במסלולי המטריה של חברות הביטוח השונות, ולבדוק איזה ממסלולי המטריה השונים, מתאים לצרכים האישיים שלכם.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה