מנהל פיננסי – המדריך לבחירה חכמה

מנהל פיננסי – המדריך לבחירה חכמה

שלא כמו רואה חשבון, שאחראי על ניהול חשבונאי של כספי לקוחותיו וייצוגם מול רשויות המס בתבנית קבועה של שנת מס בודדת, מנהל פיננסי אחראי על הנחיה פיננסית מקיפה וכוללת של לקוחותיו מעבר לגבולות של זמן, הון ואפיקי עשיית רווח, במטרה לסייע בידם ולהוביל אותם בקבלת ההחלטות הפיננסיות הטובות ביותר עבור עצמם. בשורות הבאות נספר לכם על מכלול התועלות שמספק לכם מומחה ייעוץ פיננסי ועל הדרך הטובה ביותר לבחור את האיש שינהל לכם את הכסף.

מה זה ניהול פיננסי ומה הוא כולל?

ניהול פיננסי הוא תחום שמגיע למעשה מהמרחב הארגוני, אך מחלחל בשנים האחרונות יותר ויותר למגזר הפרטי. ניהול פיננסי, משמעותו ארגון, הנחיה, פיקוח ותכנון כלל הפעולות הפיננסיות שמבצע ארגון או אדם לצורך השגת מטרותיו הפיננסיות. ייחודו מול תחומים אחרים בעולם הפיננסי ולמעשה, ההבדל המרכזי בין מנהל ליועץ פיננסי הוא בנקודת המבט האסטרטגית שלו. רואה החשבון שלכם, למשל, מנהל את הכנסותיכם והוצאותיכם מנקודת מבט חשבונאית מיסויית ובמונחים של שנת מס ושיעורי מס. יועץ פיננסי מספק לכם שירותי ייעוץ מנקודת מבט של פתרון בעיות פיננסיות ובחירת אלטרנטיבות פיננסיות במונחים של כדאי או לא כדאי. מתכנן פיננסי, שגם משמש בדרך כלל גם בתור משווק פיננסי, הוא כבר איש המקצוע ששירותיו הם הקרובים ביותר לתחום של ניהול פיננסי מעצם נקודת המבט הכוללת שלו על ההון שלכם ועל אופן הניתוב שלו לאפיקי השקעה וחיסכון.

מנהל פיננסי או מנהל ייעוץ פיננסי, הוא למעשה פונקציה מקצועית המעניקה לכם את כלל רכיבי הייעוץ הפיננסי ורכיבי התכנון הפיננסי מנקודת מבט אסטרטגית, שרואה את ההכנסות וההוצאות שלכם, את תיק ההשקעות שלכם, את המטרות והיעדים שלכם ואת כלל הפעולות שאתם מבצעים ו/או יכולים לבצע עם ההון העומד לרשותכם, בכדי שתוכלו לנוע קדימה במלוא העוצמה כגוף אחד. מאפיין ייחודי נוסף לתחום הניהול הפיננסי הוא שהניהול מבוצע באופן יזום, מתוכנן ומוגדר מראש על ידי איש המקצוע ולא כמענה לפנייה של הלקוח. לצורך העניין, היועץ הפיננסי לא ימתין שתגיעו אליו עם בעיה פיננסית, אלא יאתר אותה בעצמו ואף ימנע אותה מלכתחילה. הוא לא יבחן שתי אופציות השקעה שאתם מתלבטים ביניהן כדי להמליץ לכם על האחת הנבחרת, אלא יחפש עבורכם את האופציות הטובות ביותר בעצמו ועל בסיס קבוע. באופן מעשי, הנה מרכיבי המפתח של פונקציית הניהול הפיננסי:

  • גיבוש דוחות כספיים, דוחות פעילות הונית (השקעה, חיסכון, הכנסות, הוצאות) ועריכת תחזיות
  • בקרה ופיקוח על ההתנהלות הפיננסית ובכלל זה התפתחות השקעות, כמה כסף נצבר, פעולות פיננסיות שבוצעו וכן הלאה
  • גיבוש דרכים לייעול ההתנהלות הפיננסית באמצעות הפחתת הוצאות והגדלת הכנסות בהתאם ליעדי הלקוח – כמה עולה והיכן ניתן לחסוך
  • ניתוח מגמות שוק ואיתור הזדמנויות השקעה וחיסכון
  • סיוע, ליווי ותמיכה ללקוח בקבלת החלטות פיננסיות

 

איך תבחרו את הגורם המקצועי המתאים לניהול כספכם?

כפי שניתן לראות, לאור מעורבותו הנרחבת ולאור מידת האחריות המוטלת עליו, הגורם המקצועי שאותו תפקידו על ניהול פעילותכם הפיננסית יכול להכריע את מידת ההצלחה או הכישלון הפיננסיים שלכם, יותר מכל השקעה, חיסכון או פעולה פיננסית בודדת כזאת או אחרת. בהתאם לכך, גם עליכם חלה אחריות כבדה, לפחות בשלב של בחירת אותו גורם מקצועי ולהלן מספר פרמטרים שיסייעו לכם לבצע את הבחירה הטובה ביותר ולבצע אותה ממקום של ידע וביטחון:

ניתן לבחון את התאמתכם לתכנון פיננסי מקיף של כלל החסכונות שברשותכם – למימושם באופן אפקטיבי

אמון מלא ובלתי מתפשר

הפרמטר החשוב ביותר בבחירת יועץ כלכלי, מנהל כספים או יועץ פיננסי הוא ללא ספק אמון. בכל רגע נתון אתם רוצים לחוש אמון מלא כלפי הגורם שמנהל את כספכם ולסמוך עליו בכל החלטה שהוא מקבל, בכל עצה שהוא נותן ובכל התנגדות, הסכמה, הכוונה או עמדה שהוא מציג בפניכם. אמון הוא דבר שיכול להתפתח לכאן או לכאן לאורך זמן והוא לבטח לא מגיעו לשיאו מייד בהתחלה. יחד עם זאת, במעמד בחירת איש המקצוע, אתם רוצים לוודא שאתם מרגישים ביטחון מלא ביכולות המקצועיות שלו, ביושר האישי שלו, ביושרה המקצועית שלו ובמידה בה הוא מתייחס לאינטרסים ולמטרות שלכם באותה מידה של רצינות ויראת כבוד שבהן אתם מתייחסים אליהם. התמקדות בגופים מקצועיים בעלי מוניטין חיובי ללא רבב היא נקודת פתיחה מצוינת לעניין זה.

יועץ, מתכנן ומעל הכל, מנהל

יועצים פיננסיים, יועצי השקעות, רואי חשבון ותתפלאו, גם סוכני ביטוח "שיכול לנהל לכם את הכסף", זה לא מספיק טוב. אתם רוצים לוודא שהגורם המקצועי אותו אתם בוחרים הוא מנהל מטבעו ומציע את שירותי ניהול בעולם הפיננסים בליבת הפעילות שלו. כפי שאמרנו קודם לכן, ניהול מקצועי מחייב נקודת מבט אסטרטגית, אחריות מלאה על כל התנהלותכם הפיננסית ונטילת יוזמה על בסיס קבוע. אנשי מקצוע המורגלים במתן שירות נקודתי בתגובה לפניית לקוחות זה לא מספיק טוב. אחרי שאמרנו את זה, יש לא מעט יועצים פיננסיים ובמיוחד מתכננים פיננסיים, המציעים גם שירותים לייעוץ פיננסי ואלו הם אנשי המקצוע שבהם אתם רוצים להתמקד.

התאמה והתמחות

מקצועות אסטרטגיים כמו ניהול פיננסי הם בדרך כלל כאלה שהאוחזים בהם, יודעים להתמודד עם שלל מצבים ללא צורך הכרחי בהתמחות מסוימת. יחד עם זאת, גם במקצועות אלה קיימות התמחויות ולהתמחויות האלה יש ערך רב, שלא רצוי לוותר עליו. בגדול, עליכם לבחון מהו הצורך אצלכם, שהוביל אתכם למסקנה שאתם זקוקים לפונקציה מקצועית שתיקח אחריות על התנהלותכם הפיננסית. זה יכול להיות עסק חדש שאתם מקימים, זה יכול להיות כניסה לעולם ההשקעות או לתחום השקעות חדש וזאת יכולה להיות תחושה הולכת וגוברת של איבוד שליטה על ההוצאות והתקציב עם בעיות תזרים מזומנים חוזרות ונשנות. במקרה הראשון, תרצו אולי לאתר גורם מקצועי שעובד עם בעלי עסקים ובעל מוניטין בתחום הזה. במקרה השני, תרצו לצידכם אשף השקעות ובמקרה השלישי אלו יכולים להיות מנהל ת פרויקטים בתהליכי שיקום וניהול פיננסי ללקוחות פרטיים.

ועוד כמה פרמטרים חשובים

בנוסף לשלושת מרכיבי המפתח שאותם מנינו לעיל, חשוב מאוד לבחון גם את הפרמטרים הנקודתיים הבאים:

  • עבודה ברישיון ובפיקוח על פי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות
  • מוניטין חיובי ורצוי גם נוכחות ברדאר התקשורתי הציבורי
  • צוות פיננסי מקצועי, המגלם בתוכו מולטי-דיסציפלינריות פיננסית בתחומי ייעוץ פיננסי פרטי, תכנון פיננסי, חשבונאות, אנליזה פיננסית, השקעות ושוק ההון
  • צבר ראוי של שנות ניסיון בתחום הניהול ו/או התכנון הפיננסי
  • באופן כללי, כדאי לתמיד חפש רמזים להצלחה כמו איתנות פיננסית, חשיבה מתקדמת, שירות אישי ומסור ללקוח, אכפתיות עד כדי הזדהות עם מטרות הלקוח וכל רמז אחר, שיכול להצביע על כך שמולכם עומד גורם מקצועי, שאנשים אוהבים לעבוד איתו ושהוא אוהב לעבוד עם אנשים. לעניין זה, אל תחששו לדבר עם אנשים אחרים ולחפש מידע באינטרנט – חשוב שתרגישו בטוחים בהחלטה שאתם מקבלים.

ובכל זאת, כדי לחסוך לכם את כל הדילמות וההתחבטויות הצפויות לכם, אנחנו מרשים לעצמנו להציע לכם את צוות המומחים הפיננסיים שלנו, שעוסקים בתחום הניהול הפיננסי כבר שנים ארוכות עם מאות לקוחות פרטיים ועסקיים וישמחו לסייע לכם לנוע כגוף אחד, במלוא העוצמה, אל עבר המטרות והיעדים שלכם באמצעות ייעוץ פיננסי מחיר ושירות בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר.

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה