תכנון פיננסי משפחתי – מדריך למשפחה החדשה והותיקה

תכנון פיננסי משפחתי – מדריך למשפחה החדשה והותיקה

בין אם זוגות צעירים או מי שנשואים מזה זמן רב, לכל משפחה חדשה או ותיקה יש צרכים כלכליים, יעדים ומטרות שהיא רוצה להגשים. לשם כך יש צורך בתכנון פיננסי נכון לטווח הקרוב והרחוק כאחד, אשר יספק רשת כלכלית נרחבת ובטוחה ככל האפשר. יחד עם זאת, למשפחה הממוצעת אין תמיד ידע וכלים מקיפים לתכנון חכם ונכון של ההתנהלות הכלכלית. במקרים אלו פנייה לקבלת תכנון פיננסי למשפחות תהיה הצעד הנבון.

פרספקטיבה עסקית של התא המשפחתי

מהזווית הפיננסית, לתא משפחתי יש הכנסות, הוצאות ויעדים באופן הדומה לעסק שיש לו תקציב ומטרות מוגדרות. ובדיוק כמו בעסק, השאיפה היא להיות כמה שיותר פרודוקטיביים ורווחיים על מנת להגשים יעדים, להתבסס כלכלית, להצליח, להתקדם בחיים ולהבטיח את עתיד הילדים.

כפועל יוצא מכך, משפחה צריכה לעבוד עם תקציב משפחתי ותוכנית כלכלית הרבה יותר מוגדרת מסתם כיבוי שריפות, שתספק מצע להתנהלות פיננסית נכונה כיום ובעתיד. התוכנית תאפשר ניצול יעיל ונכון של משאבים למען הגשמת יעדים כמו מעבר לבית יותר גדול, רכישת רכב חדש, לצאת ללמוד, להקים עסק עצמאי, להפיק אירוע משפחתי גדול, לטוס לחופשות ארוכות בחו"ל וכדומה. זאת כמובן, לצד בטחונות לעת הצורך שיעזרו לשמור על רמת החיים הרצויה גם במקרים בלתי צפויים ומאתגרים, כמו אובדן רכוש, מחלה, נכות וזקנה. לכל אלו נותן מענה תכנון פיננסי עם יועצים לכלכלת המשפחה. 

להיערך היטב לעתיד

תכנון פיננסי למשפחה הוא כאמור צעד חשוב מאוד לכל משפחה חדשה או ותיקה, בהיותו מסייע ותומך במצב הפיננסי הנוכחי, בצרכים והיעדים לעתיד. בניית תוכנית כזו הופכת לעוד יותר משמעותית בתקופות של שינוי כמו הרחבת התא המשפחתי, רילוקיישן, שינויים בהכנסות והתקרבות לגיל פרישה. בנוסף, התוכנית נדרשת כשמתוכננות הוצאות חד פעמיות גדולות כמו הפקת אירוע משמעותי, קנייה של בית חדש, מימון לימודים לילדים או מימון הוצאות רפואיות יקרות. גם יש צורך מיוחד בתוכנית פיננסית בעיתות קושי או משבר המשפיע על מצב פיננסי משפחתי למשל בגין מחלה, פיטורין, פשיטת רגל, גירושין וכדומה.

הכנסות ומשאבים מול הוצאות וצרכים

בדרך כלל הכנת תוכנית פיננסית משפחתית מתחילה בהבנת המשאבים שעומדים לרשות המשפחה. המשאבים כוללים קודם כל את ההכנסות השוטפות שמקורן במשכורות וכן מנכסים מושכרים, קצבאות, השקעות בשוק ההון, ביטוחים ותוכניות חיסכון שונות. נכסים אלו ייבחנו מבחינת יעילותם, למשל אם הם מספקים את התשואה הטובה ביותר האפשרית, אם לא גובים מכם דמי ניהול גבוהים מדי, מידת הנזילות של הכספים ורמת הסיכון.

מהצד השני יש להבין את צרכי המשפחה ולארגן אותם מבחינת סדרי עדיפויות, החל בהוצאות יומיומיות שוטפות, דרך כיסוי הלוואות ועד להוצאות חד פעמיות כמו שיפוץ בית או קניית רכב חדש. כך, על ידי בחינה של הוצאות והכנסות המשפחה על כל פרטיהן, לצד הבנת וקביעת סדרי העדיפויות, ניתן ליצור תוכנית אסטרטגית נכונה המספקת מענה מיידי עבור נוהל תקציב לצד ראייה ארוכת טווח. 

ניתן לבחון את התאמתכם לתכנון פיננסי מקיף של כלל החסכונות שברשותכם – למימושם באופן אפקטיבי

לכל משפחה יש רשימה ארוכה של הוצאות, הכנסות, צרכים ויעדים, שלא אחת קשה לארגן ולנהל אותם נכון. כך למשל, משפחות צעירות רבות מתקשות לעשות את המעבר לתא משפחתי מבוסס עם ניהול מסודר של תקציב הצופה פני עתיד. מנגד, עם הזמן משפחות צוברות מגוון נכסים וזכויות המפוזרים בקופות, קרנות וגופים שונים של שוק ההון, אך אלו נוטים ליפול בין הכיסאות. 

התמודדות עם מצבים אלו דורשת מבני הזוג להתארגן לבד, או לקבל עצות של בני משפחה וחברים. אולם לרוב אין זה מספיק כדי לקבל תמונת מצב שלמה ונכונה, לקבל החלטות ולדעת כיצד לפעול לאור הנתונים. לכן, כדי להגיע למצב ברור ומאוזן עם תכנון פיננסי משפחתי נכון לטווח הקרוב והרחוק, רצוי לפנות לסיוע מקצועי של יועץ פיננסי למשפחה. מדובר באיש מקצוע מנוסה עם ידע פיננסי מעמיק, בעל יכולת ראיה הוליסטית של המצב הכלכלי, לצד ירידה לפרטי הפרטים של צרכי התא המשפחתי.

יועץ פיננסי למשפחות פועל בשקיפות מלאה מול לקוחותיו ודואג לבנות לכל משפחה תיק פיננסי העונה לצרכים ולמטרות שלה, בהתאם למצב המשק ולצרכים אישיים ייחודיים. בתוך כך, יועץ פיננסי משפחתי ידאג לחשוף את לקוחותיו להשקעות אלטרנטיביות ייחודיות בתנאים אטרקטיביים, ובהתאם לשינויים בתא המשפחתי ובמשק יציג נתיבי השקעה חדשים. כל זאת לצד מיצוי זכויות המס שמגיעות למשפחה ומיקסום התשואות המתקבלות מאפיקי ההשקעה והחיסכון השונים. 

כיצד נראה תהליך תכנון פיננסי משפחתי

עם הפנייה אל יועץ פיננסי למשפחות מתחיל תהליך המבוסס על מספר שלבים עקרוניים:

  • פגישת היכרות- במהלכה היועץ יכיר אתכם, יבין את מצבכם הכללי ואת הצרכים והשאיפות שלכם. הוא יאסוף כמה שיותר מידע וביחד אתכם יקבע מטרות ויעדים ריאליים לטווח הקצר והארוך.
  • תכנון פיננסי- בהתאם למסקנות של פגישת ההיכרות היועץ יבנה עבורכם מפה פיננסית אישית, שתאפשר לגבש גישה מובילה לניהול השקעות ונכסים באופן מיטיב. בהתאם לכך יתוכנן תמהיל השקעות אישי עם פיזור נכסים ורמות סיכון מתאימות. 
  • יישום התוכנית- לאחר שגובשה תוכנית שאתם מבינים אותה ומסכימים עליה, היועץ יעבור ביחד אתכם לשלב המעשי של יישום כל מרכיביה.
  • ליווי ובקרה- מכיוון שהחיים הם דינאמיים, היועץ ילווה אתכם בהמשך הדרך בעודו מיידע אודות מגמות השוק, ממליץ על דרכי פעולה ועוזר לכם לעדכן את התיק ההשקעות בהתאם לשינויים אישיים ושינויים במשק.

 

מתחילים להתנהל נכון

למומחים הפיננסיים שלנו ניסיון רב בתכנון פיננסי למשפחות וביכולתם לספק מענה מקיף לסוגיות הכלכליות של התא המשפחתי. אנו מזמינים אתכם לתהליך אישי אשר יעלה את כלכלת המשפחה על המסלול הנכון, יעזור לכם להפיק את המיטב מהנכסים והאפשרויות הפתוחות בפניכם, ליצור בסיס פיננסי איתן ולהבטיחו לעתיד הקרוב והרחוק.

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

בואו לגלות איך משקיעי הפמילי אופיס מנהלים את כספיהם

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה