תיק השקעות עצמאי – איך בוחרים בית השקעות מתאים?

תיק השקעות עצמאי – איך בוחרים בית השקעות מתאים?

בחירת ההשקעות הנכונות היא מרכיב מפתח קריטי להצלחה בעולם ההשקעות, אבל מה אם אתם רוצים לבצע ניהול תיק השקעות עצמאי ולא יודעים לבחור את ההשקעות שלכם בעצמכם? במקרה כזה, יהיה עליכם לעשות בחירה מורכבת לא פחות – בחירה של בית ההשקעות, שבתורו יבחר את ההשקעות עבורכם. בשורות הבאות נספר לכם למה בכלל נדרש לכם בית השקעות כדי להשקיע את כספכם ומה באמת חשוב לבדוק כשבוחרים בית השקעות.

 

למה בכלל נדרש בית השקעות?

בעידן בו כל אחד יכול להוריד אפליקציות של מערכות מסחר מגוונות בשוק ההון, ולהשלים פתיחת תיק השקעות עצמאי אונליין כדי להתחיל לסחור כאן ועכשיו וללמוד אונליין את כל מה שצריך לדעת על תחום המסחר העצמאי, לרבות אסטרטגיות מסחר והשקעה, חדשות פיננסיות, מידע בזמן אמת על השקעות סולידיות מומלצות ואפילו שעות המסחר בכל שוק בכל רחבי העולם, נשאלת השאלה הסופר לגיטימית – מדוע בכלל נדרש בית השקעות? ובכן, בהיבט הזה חשוב לומר את הדבר הבא: האינטרנט הפך את הלוגיסטיקה של עולם ההשקעות לקלה ויעילה הרבה יותר, אך לא מעבר לכך. הלוגיסטיקה של ההשקעות, חשובה ככל שתהיה, אינה רלוונטית ואינה מהווה תנאי להצלחה או לכישלון בעולם ההשקעות.

ההצלחה בעולם ההשקעות נשענת על שני אלמנטים חשובים הרבה יותר מאשר לוגיסטיקה ונוחות – כסף ורגשות. כאשר אנו מבצעים השקעה, אנחנו משקיעים את הכסף שלנו א' בתקווה שנוכל להרוויח עוד כסף, ב' בפחד שמא נפסיד את הכסף שלנו וג' עם תאוות הבצע, שדוחפת אותנו לנסות ולהרוויח עוד ועוד ועוד ועוד. כשמחברים את כל אלה לחשבון השקעה עצמאי ולא מקצועי, גם אם הוא נפתח אונליין מכיסא המחשב,  מקבלים מתכון בדוק להפסד.

השקעה פיננסית לא יכולה להתבסס על המלצה להשקעה סולידית או על חדשות מתפרצות ששמענו ברדיו או קראנו באינטרנט. ביצוע השקעות הוא תחום שדורש ידע מקצועי רב, ניסיון רב, קור רוח, שיקול דעת, שיטה, דרך ולבסוף, ניהול אחראי ונטול כל רגש. את האמת הפשוטה הזאת מבינים משקיעים כשירים ומנוסים, שבעצמם נעזרים בבתי השקעות מובילים לצורך בניית תיק השקעות סולידי והדברים נכונים על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באדם מן השורה, שאינו אוחז בידע או בניסיון מקצועי כלשהו בתחום ההשקעות וחשוף מאוד להשפעות רגשות הפחד, התקווה ותאוות הבצע שלו. לכן, השקעה דרך בית השקעות שפועל על פי עקרונות מקצועיים בלבד, עם המון אחריות אך ללא רגש, היא לא עוד אופציה, אלא תנאי הכרחי להצלחה. וכעת, אחרי שאמרנו את זה, הבה נבחן איך בוחרים בית השקעות לניהול תיק השקעות עצמאי.

אז איך בוחרים בית השקעות?

ישנם אינספור מדריכים העוסקים בתחום של בחירת בתי השקעות וברובם תזכו לקבל את ההנחיה הקבועה – לבדוק את התשואות ואת דמי הניהול. שני אלו הם אכן פרמטרים חשובים ומרכזיים, אבל בחירת בית השקעות לחלוטין לא יכולה להישען עליהם בלבד. למעשה, ישנם שלושה פרמטרים חשובים במיוחד, אותם אתם רוצים לבחון לפני כל בחירה שאתם עושים בעולם ההשקעות ואלו הם:

איתנות פיננסית ומוניטין

הדבר הראשון שאתם רוצים לבחון בכל בחירה של חברת השקעות או קרן נאמנות, הוא האיתנות הפיננסית והמוניטין מהם נהנה בית ההשקעות. בכלל זה, חשוב לבדוק את סך הנכסים של הקרן, סך ההון המושקע, מספר הלקוחות של בית ההשקעות, יתרות מזומנים של בית ההשקעות ונתונים נוספים שיכולים ללמד אתכם על איתנותו הפיננסית. ישנם בתי השקעות שנהנים ממותגים חזקים, שבהחלט משקפים חוזק פיננסי ומוניטין, אך ישנם בתי השקעות רבים נוספים, המנהלים תיקי השקעות בהצלחה לא פחותה, גם אם אינם מוכרים בציבור, לעיתים גם משיקולי אקסקלוסיביות למשקיעים שלהם עצמם. בבחירת בית השקעות, אתם רוצים לבחון גם את השחקנים האלה ולא להתמקד אך ורק במותגים הגדולים.

צוות ניהול

המשאב החשוב ביותר העומד לרשות כל בית השקעות ולא רק בבתי ההשקעות הגדולים, הוא צוות ניהול ההשקעות. צוות זה כולל יועצי השקעות, אנליסטים, מומחי פיננסים ותותחי ניהול. לכל אחד מאלו יש תפקיד חשוב מאוד בשרשרת ההשקעה ותפקוד השרשרת הוא שיכריע בסופו של דבר את ביצועי בית ההשקעות. בית השקעות עם אנשי מפתח בכירים, מוכחים ובעלי רקורד מובהק של הצלחה הוא ללא ספק אחד הפרמטרים החשובים ביותר שאתם רוצים לבחון בבחירת בית השקעות.

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה:

תשואות והתמחות

כל בחירה של בית השקעות חייבת לכלול בדיקה יסודית של התשואות הממוצעות אותן השיג בית ההשקעות בשנים האחרונות, הן ברמה האבסולוטית והן ביחס לביצועי השוק בכל תקופה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לבחון את מידת הרלוונטיות של המספרים לסוגי ההשקעות הרצויות לכם. לצורך העניין, בית השקעות שמצטיין בקופות גמל, לאו דווקא יודע לייצר תשואות דומות למשקיעים עצמאיים והרפתקנים. בית השקעות שמצטיין בתשואות מעל הממוצע בהשקעות אגרסיביות, ייתכן ולא ידע לספק את הסחורה עבור לקוחות המחפשים השקעות אטרקטיביות ובטוחות יותר עם אוריינטציה להשקעות נדל ן, ניירות ערך סולידיים או פשוט תיק השקעות עצמאי מותאם אישית. על כן, לא די בבחינת הביצועים הגנריים של בית ההשקעות ונדרשת בחינה, גם ובעיקר, של הביצועים בהשקעות התואמות את מטרותיכם.

ככלל, מעבר לשלושת רכיבי המפתח הללו, בחירה מושכלת של בית השקעות חייבת לקחת בחשבון עוד שורה של פרמטרים נוספים, שיכולים לסבך מאוד את תהליך הבחירה. זה מתחיל כמובן בגובה דמי הניהול אבל יכול גם להגיע לרמה של בחינת עבר ומעמד משפטי (במיוחד במקרה של חברה בע מ), רמת שירות, מדיניות גיוון השקעות, עמידה בהתחייבויות מול לקוחות, פרויקטים שנכשלו ואפילו המצב והדינמיקה הנוכחיים בהנהלה. כל אלה יכולים להשפיע על ביצועי בית ההשקעות, אם לא היום אז מחר, ולכן מחייבים בדיקה מעמיקה במסגרת תהליך הבחירה של בית השקעות.

 

אז מה עושים, איך פותחים תיק השקעות עצמאי ואיך עושים את הבחירה?

האמת היא שהיכולת שלכם לבחור בית השקעות מסחר עצמאי ללא היכרות מעמיקה ורחבה עם שוק ההון, היא די מוגבלת ואם אתם רוצים לעשות את זה טוב באמת, אין תחליף לייעוץ מקצועי בדמותו של יועץ ההשקעות או מומחה ייעוץ השקעות. יועץ השקעות עצמאי בעל רישיון, הקרוי גם משווק השקעות ומתמחה בתחום של שיווק השקעות, הוא בדיוק איש המקצוע, שמכיר את הדינמיקה הפנימית בעולם ההשקעות המקומי ויודע להכווין אתכם לבית ההשקעות המתאים לכם בהתאם למסגרת ההשקעה העומדת לרשותכם, הטיות הסיכון שלכם, ציפיותיכם מההשקעה והמטרות שאתם רוצים להשיג באמצעותה.

בשורה התחתונה, ממש כפי שאתם זקוקים לבית השקעות שיבחר עבורכם את ההשקעות המנצחות והרווחיות ביותר בשוק, כך אתם גם זקוקים למומחה פיננסי בתחום ההשקעות, שיסייע לכם בביצוע הבחירה הנכונה של אותו בית השקעות. צוות המומחים הפנסיוניים והפיננסיים שלנו הם בדיוק אנשי המקצוע, שיוכלו לבחור עבורכם את בית ההשקעות המיטבי למטרות ההשקעה שלכם. המומחים שלנו מכירים, באופן מילולי, את כל בתי ההשקעות בישראל, את צוותי הניהול ואת מצבם הניהולי, הביצועים הפיננסיים, תחומי ההתמחות ואפילו אסטרטגיות ההשקעה. אם אתם מחפשים בית השקעות טוב לכסף שלכם, צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח לבצע את החיבור המתאים ביותר עבורכם.

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

לקבלת מידע ושיחת ייעוץ עם איש מקצוע - השאירו פרטים כאן:

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותכם

כיצד מתכננים ירושה והעברה בין דורית במציאות לא יציבה? כך תוכלו לדאוג להבטחת העתיד לדור ההמשך שלכם
חיסכון עם תשואה גבוהה – לבחור את חברת ההשקעות הנכונה
השוואת תשואות קרנות פנסיה – איך להשוות ביניהן?

הירשמו לניוזלטר שלנו!

ניתן להתחיל בדיקת התאמת להשקעה בפוליסת חיסכון על ידי בחירת הסכום הפנוי שיש לך להשקעה